04.01.2021
Magasiner og digitale medier, e-handels-virksomheder og agencies er de tre bærende søjler i Story House Egmont, som er det nye, samlende navn for Egmont-divisionen Egmont Publishing.
For at afspejle den markante forretningsudvikling, som virksomheden har gennemgået de seneste år, skifter Egmont Publishing navn til Story House Egmont. Med navneskiftet følger også et nyt logo.
”Vi er publicister af hjertet, og vores journalistik og inspirerende indhold når hver dag millioner af læsere på en række platforme. Men vi er meget mere end det, og virksomheden har udviklet sig markant de seneste år, så den nu også tæller e-commerce og agencies med en digital profil. Det er områder med meget stor vækst, som nu er blevet en væsentlig del af vores samlede forretning, der nu står på tre stærke ben: media, e-commerce og agencies. Derfor er det tid til, at vi moderniserer, hvordan vi møder vores partnere, kunder, brugere og læsere – og hvordan vi ser på os selv. Fremover er vi Story House Egmont, et brand der peger fremad og signalerer, at under vores tag går medier, teknologi, konsumentrelationer og historiefortælling hånd i hånd,” siger CEO for Story House Egmont, Torsten Bjerre Rasmussen.
Det nye navn og logo er udviklet af Creative Director Peter Stenbæk og Art Director Kasper Bjerre fra Story House Egmonts in-house-bureau, Creative.
”Med Story House Egmont afspejler vi hele Egmonts DNA – We bring stories to life – som for os er det centrale, samlende element. Jeg er stolt over, hvordan vi på toppen af vores mangeårige, publicistiske fundament har bygget fremgangsrige vækstforretninger, så vi både producerer indhold i verdensklasse og skaber stærke forbrugerfællesskaber,” siger Torsten Bjerre Rasmussen.
Navneskiftet gælder hele Egmont Publishing og ikke bare den danske forretning, men også Norge, Sverige samt de øvrige lande, hvor Story House Egmont er til stede.
Story House Egmont er en del af Nordens største mediekoncern, Egmont, og udgiver magasiner til både børn og voksne og udvikler digitale medier, livsstilssites og podcasts. I Danmark står Story House Egmont bag kendte brands som Euroman, Eurowoman, Hjemmet, ALT for damerne, Anders And og co. samt podcastplatformen Talk Town. Story House Egmonts e-handelsvirksomheder tæller bl.a. Outnorth, Fjellsport, Kitchen One, Jollyroom, Garnius, Nice Hair, Bageren och Kocken og Med24. Story House Egmonts marketing agencies omfatter virksomheder som S360, Ingager, Cloudmedia, Sempro og KAN.